Bitvavo contact, bellen en support: zo bereik je ook de live chat

Als je een vraag aan Bitvavo hebt, wil je natuurlijk zo snel mogelijk antwoord krijgen. Dat doe je door contact op te nemen. Maar hoe gaat dat precies? En hoe lang moet je op antwoord wachten? In dit artikel leer je alles over de Bitvavo klantenservice en hoe de klantenservice jouw probleem kan verhelpen. Contact opnemen met de klantenservice kan op meer dan één manier.

Belangrijke disclaimer vooraf:
Dit is géén financieel advies. Speculeren is riskant, geeft verlies en moet alleen gedaan worden met geld dat je bereid bent te verliezen. Handelen, speculeren en beleggen is namelijk geen inkomstenbron, maar een riskante speculatie die gespreid moet worden om verliezen te beperken. Uitsluitend jijzelf bent hier verantwoordelijk voor. Volledige disclaimer.

De supportafdeling bereiken

Hoe doe je dat precies: met de klantenservice contact opnemen? Dat kan op meerdere manieren:

  • Via Live Chat

  • Via e-mail.

Bitvavo Live Chat

Het fijne van de Bitvavo Live Chat is dat je deze heel gemakkelijk op de pagina kunt vinden, zowel in de app als op de website. Op elke Bitvavo pagina zie je het icoontje van de Live Chat rechtsonder in beeld. Als je op het icoontje klikt, wordt de Live Chat vanzelf geopend. Een nadeel van de Live Chat is dat je deze niet op elk tijdstip kunt bereiken, maar alleen op een werkdag en dat van 10 uur ’s ochtend tot 5 uur ’s middags. In het weekend is de Live Chat gesloten.

Mailen met Bitvavo

Je kunt met je vraag of opmerking ook terecht bij het e-mailadres: Support@bitvavo.com. Zo doe je dat:

  • Je vertelt zo veel mogelijk details over je klacht

  • Ook moet je van precies hetzelfde mailadres gebruik maken als waarmee je normaal gesproken inlogt bij Bitvavo

  • Als het kan, stuur dan een schermafdeling (printscreen) mee van de transactie of de pagina waarover je een vraag hebt of waar je een probleem mee hebt

  • Helaas is ook de mailservice maar beperkt bereikbaar: op werkdagen van 9:00 – 21:00 en op weekenddagen van 10:00 – 18:00. Loop je op een ander moment tegen een vraag of probleem aan? Dan moet je helaas wachten.

Wees zorgvuldig en geduldig

Op Live Chat krijg je het snelste antwoord op je vraag, maar Live Chat is minder vaak te bereiken dan e-mail. Als je een e-mail stuurt, krijg je daar meestal binnen een werkdag antwoord op. Als het erg druk is bij Bitvavo, kan dit soms wat langer duren. De Bitvavo supportafdeling zal je nooit vragen je Twee Factor Authenticatie-code of je wachtwoord op te geven, dus als iemand hiernaar vraagt, weet je dat het om een oplichter gaat. Meld dit!

Wat als je vraag niet (goed) beantwoord wordt?

Het kan zijn dat je een mail stuurt of een vraag stelt via Live Chat, maar dat het antwoord dat je krijgt niet iets is waar je veel aan hebt. Heb je erg veel pech, dan krijg je zelfs helemaal geen antwoord. Bitvavo doet zijn best iedereen zo goed mogelijk te helpen, maar het kan altijd gebeuren dat er iets fout gaat. Word je niet goed geholpen? Dan kun je twee dingen doen:

  • Ergens anders op het internet kijken

  • Een klacht indienen bij Bitvavo.

Ergens anders kijken

Het fijne van het internet is dat je hier op bijna elke vraag het antwoord heeft. Zelfs als Bitvavo je misschien niet verder kan helpen, dan kan het altijd nog zijn dat je op een andere site het antwoord vindt op je vraag. Zo zijn er bijvoorbeeld sites die reviews met informatie over Bitvavo geschreven hebben. Ook zijn er forums waarin mensen eerder vragen hebben gesteld en waar andere gebruikers antwoord hebben gegeven op die vraag. Misschien helpt dat je.

Of dien een klacht in

Als je echt denkt dat Bitvavo je niet geholpen heeft en je ook niet meer verwacht dat je geholpen gaat worden, tenzij je er iets van zegt, dan kan het helpen om een klacht in te dienen. Een klacht indienen doe je via een ander e-mailadres: complaints@bitvavo.com.

Hoe pak je een klacht schrijven aan?

Bij het schrijven van een klacht maak je gebruik van een klachtformulier. Zo vul je die het beste in:

  • Geef alle details over wat de oorzaak is van de klacht (waarom dien je een klacht in?)

  • Vertel ook wat het gevolg is van het feit dat het probleem niet is opgelost (ben je bijvoorbeeld winst misgelopen bij het crypto handelen?)

  • Je wordt ook gevraagd zelf voor te stellen wat de beste oplossing voor je klacht kan zijn.

Hoe dan verder?

Hoe meer informatie jij Bitvavo geeft, hoe beter Bitvavo kan beoordelen wat de oplossing voor je probleem is en hoe beter ze jou kunnen helpen. Je helpt niet alleen Bitvavo, maar ook jezelf. Als je klacht verstuurd is, krijg je binnen maximaal twee weken antwoord. In het antwoord vertelt Bitvavo hoe het denkt het probleem te hebben opgelost of voor je op te gaan lossen. Soms moet je eerst nog wat extra informatie geven, voor Bitvavo je kan helpen.

Kijk ook eens op de FAQ sectie

Bitvavo heeft ook een eigen support pagina, waar je op heel veel verschillende vragen een antwoord vindt. Ook vind je hier stappenplannen over hoe je bijvoorbeeld 2FA authenticatie moet inschakelen. Het fijne van de supportpagina is dat je hier ook screenshots ziet met uitleg van wat je precies moet doen. Zo kun je bijna niet de fout in gaan als je de instructies opvolgt.

Kun je ook met Bitvavo bellen?

Nee, dat kan helaas niet. Volgens vele gebruikers en reviewers is dit een minpuntje dat in de toekomst verbeterd mag worden. Veel gebruikers vinden het fijn om de stem van iemand te horen die hen verder kan helpen. Als je belt, weet je bovendien zeker dat je antwoord krijgt. De kans is ook groter dat je goed geholpen wordt als je iemand persoonlijk aan de lijn hebt. In de toekomst hopen we dat je ook naar de Bitvavo klantenservice kunt bellen voor sneller contact.

Verschillende e-mailadressen

Bitvavo heeft verschillende mailadressen waar je een bericht naar kunt sturen. Een paar hiervan hebben we al besproken:

Dit e-mailadres is speciaal voor wanneer je vragen of opmerkingen hebt over het Bitvavo platform. Ook kun je hier terecht voor alles wat met toegang tot je account te maken heeft.

Heb je specifiek een klacht? Bijvoorbeeld omdat je eerst bericht naar het support mailadres hebt gestuurd, maar hier geen antwoord naar wens op hebt gekregen, dan kun je een mail sturen naar het klachten e-mailadres. Geef goed aan wat je klacht is, zodat Bitvavo je verder kan helpen.

Mocht je specifiek een vraag of opmerking hebben over hoe Bitvavo omgaat met jouw persoonlijke gegevens (zoals e-mailadres, huisadres en telefoonnummer), dan stuur je hier een mail naar.

Heb je een vraag of opmerking over regelgeving (kijk een bij de Algemene Voorwaarden), dan stuur je je mail naar dit e-mailadres.

Waar vind je de e-mailadressen?

Wil je direct een mail kunnen sturen, dan ga je op de Bitvavo website naar de pagina “Info en Social Media”. Hier kun je op elk van de e-mailadressen klikken om meteen een mailtje te sturen.

De Bitvavo support: antwoorden op YouTube

Voor een algemeen oordeel over Bitvavo bekijk je deze video van De Bitcoin Consultant:

In deze video van Coen Olde Bijvank worden ook de ervaringen met Bitvavo besproken:

Bronnen Bitvavo support

Hier kun je beginnen met Bitvavo

Op jouw succes!

Ontdek onze inzichtelijke artikelen en gidsen

Dit zijn slechts enkele van de vele bronnen beschikbaar op onze website om jou te ondersteunen en te informeren.